ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ В ДОСУДОВОМУ ПОРЯДКУ

13.02.2024

Через «зайвих» осіб, які протягом тривалого часу зареєстровані в житловому будинку чи квартирі та які не погоджується добровільно знятися з реєстрації,  у власників житла виникають  труднощі щодо права на отримання житлової субсидії, оплату комунальних послуг та послуг з утримання будинку.

Раніше власники житла змушені були в судовому порядку  визнавати таких осіб такими, що втратили право користування житлом.  

Рішення суду по такій справі і було підставою для знятися з реєстрації. А зараз це питання можна вирішити не звертаючись до суду.

01 грудня 2022 року набрав чинності Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», в якому передбачено революційні зміни щодо зняття з місця реєстрації певних осіб.

Так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 18  даного Закону -  зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання можливо за заявою власника житла приватної форми власності, поданої у паперовій формі, стосовно повнолітньої особи, місце проживання (перебування) якої зареєстровано або задекларовано в житлі, що належить власнику на підставі права власності. У разі подання власником житла заяви про зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або інших законних представників дитини чи одного з них така дитина підлягає зняттю із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) разом із її батьками або іншими законними представниками чи одним із них. 

Тобто, тепер власник приватного житла має право «виписати жильців» самостійно без їх згоди та без суду.

Для того, щоб скористатися таким правом  власнику житла необхідно звернутися до найближчого відділу «Центр надання адміністративних послуг» (за адресою: Харківська обл., м. Богодухів,  вул. Молодіжна, 2, каб.  7) із заявою про зняття особи (осіб) із задекларованого/зареєстрованого місця проживання та надати такі документи:

  • документ що посвідчує особу (паспорт, ідентифікаційний код);
  • документ, що підтверджує право власності на житло, в якому задекларовано/зареєстровано місце проживання особи (осіб), що знімається;
  • квитанцію про сплату адміністративного збору (1,5 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб – станом на 01.01.2024 року це становить 45 грн. 39 коп. за одну особу)

У разі подання заяви, законним представником особи, додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу законного представника (представника);
  • документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (представника), крім випадків, коли заява подається законним представником малолітньої дитини.

Слід звернути увагу на те, що законом передбачено нюанс щодо «виписки» дітей. Власник не може виписати з житла власних неповнолітніх дітей. Однак, якщо власник подає заяву про зняття з реєстрації батьків дитини (або одного з них), дитина також підлягає зняттю з реєстрації.