100 ДНІВ – немов одна мить в світлі динамічних реформ і глобальної децентралізації!

18.03.2021

Час – єдиний невідновлювальний і швидкоплинний людський ресурс, днями вже виповнюється 100 днів з дня початку моєї роботи в новій якості посадової особи і набуття повноважень депутатів і голови Богодухівської районної ради VIII скликання.

Дякую виборцям і депутатам за високу довіру очолити орган місцевого самоврядування субрегіонального (новорайонного укрупненого) рівня з зовсім новими, обмеженими повноваженнями, ресурсами, дефіцитом дохідної частини бюджету та чисельними завданням, проблемами, пріоритетами при зовсім недосконалій законодавчій базі з невизначеними механізмами і підходами.

А відтак, - очікування людьми, громадами реальних позитивних змін, результатів, покращення якості життя змушували голову, депутатів і виконавчий апарат районної ради згідно з Законом оптимально, швидко і ефективно приймати відповідні рішення, впливаючи на суспільні, комунальні та бюджетні процеси у всьому Богодухівському районі, славного дружніми економічними, гуманітарними, освітніми, медичними, соціальними, культурно-мистецькими традиціями і взаємини між громадами.

Головне, вдалося консолідувати і збалансувати зусилля всіх 42 депутатів районної ради, сконцентрувавши активну і конструктивну роботу у 6-ти профільних постійних комісіях, причому, всі 6 політичних партій, представлених у раді отримали рівну можливість направити для головування комісією свого уповноваженого представника.

Аксіомним для нас став підхід, що правовий режим майна спільної власності територіальних громад визначається Законом згідно пункту 10 Розділу 5 «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», вимоги Закону № 1009-IX саме і передбачають обов’язок районних рад щодо передачі майна та майнових прав, які задовольняють колективні потреби громад зі спільної власності району у власність територіальних громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України, - отже приписи Законів носили виключно імперативний характер, а відтак – діяльність районної ради було направлено саме на неухильне виконання цих приписів!

Незважаючи на загальнодержавну низькодинамічну характеристику цих процесів, а за даними моніторингу Мінрегіону переважна більшість всіх об’єктів спільної власності вже передано або у стані передачі місцевим територіальним громадам, - Богодухівською районною радою забезпечено виконання цього державного завдання в повному обсязі!

У стислі терміни у Богодухівському районі районною радою спільно з міськими, селищними радами було забезпечено передачу до комунальної власності територіальних громад 231 об’єкт спільної власності територіальних громад району, що складає 100%. Отже, майже всі об’єкти цивільних прав, бюджетні установи з закріпленим за ними майном згідно Переліків, заклади освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, соціального захисту, комунальні установи, будівлі були оперативно передані 2-м міським, 3-м селищним радам для задоволення колективних потреб громад та для їх утримання і фінансування з 1.01.2021 згідно жорстко розмежованих Бюджетним кодексом видатків.

Хочу також згадати про роботу виконавчого апарату районної ради, на який відповідно до статті 53 підпункту 10 пункту 6 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» покладаються організаційне, правове, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності ради та за роботою якого я постійно здійснював контроль.

Виконавчий апарат у звітному періоді здійснював всі необхідні організаційні-технічні заходи з підготовки пленарних засідань ради та засідань постійних комісій, вчасно готував аналітичні та інформаційні матеріали депутатам районної ради, оперативно реагував на їх пропозиції, рекомендації, надавав необхідну консультативну допомогу депутатам у реалізації їх повноважень, передбачених законодавством України. У виконавчому апараті працює 13 чоловік, з них 8 — посадові особи місцевого самоврядування. Посадовці підібрані виключно за 2-ма критеріями – професіоналізм і порядність, у виконавчому апараті ради не працюють сімейні підряди, друзі друзів та випадкові люди.

Відповідальні працівники апарату закріплені за постійними комісіями, крім виконання своїх безпосередніх обов’язків вони підтримують постійний комунікаційний зв'язок з районними радами, які знаходяться в стані припинення, засобами масової інформації, громадськими організаціями. Жодне з питань, які розглядались на пленарних засіданнях ради та у постійних комісіях, не проходили без участі працівників виконавчого апарату, забезпечуючи своєчасне оперативне оприлюднення, інформаційне оновлення заходів, новин та діяльності районної ради на офіційному сайті та в мережі Facebook.

З метою проведення усіх заходів, пов’язаних із ліквідацією бюджетних установ, ліквідаційна комісія склала та подала до відповідних органів фінансову звітність. Документи, що підлягають обов’язковому зберіганню, передаються в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам відповідно до ч. 13 ст. 111 ЦКУ. Бухгалтерський облік, а саме його ведення проходить з дотриманням установленого порядку, проведення інвентаризації майна, проведення оцінки майна, складення ліквідаційного балансу, передавального акта під час припинення юридичної особи.

Заборгованість по виплатам вивільненим працівникам відсутня, всі працівники районних рад своєчасно отримали всі розрахункові виплати, зарплату і аванс. Своєчасно та в повному обсязі на вимогу органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування України подаються для проведення позапланових перевірок надано первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, податкова звітність та інші документи, що пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, інших сум, що пов’язані із такими зобов’язаннями.

Проведено 5 сесій районної ради на яких розглянуто та прийнято 87 рішень з основних питань життєдіяльності Богодухівського району.

Більша частина питань стосувалася реорганізації шляхом приєднання до Богодухівської районної ради Валківської, Золочівської, Коломацької, Краснокутської районних рад та приймання передачі закладів, установ, підприємств і їх майна до територіальних громад у відповідності до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17 листопада 2020 р. № 1009-ІХ.

Крім того в оптимальні терміни вирішено організаційні питання життєдіяльності Богодухівської районної ради у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», затверджено Регламент районної ради.

Затверджено звіти про виконання районних бюджетів Богодухівської районної ради, Валківської міської, Золочівської, Коломацької, Краснокутської селищних районних рад та затверджено бюджет Богодухівського району на 2021 рік.

Також нами проаналізовано будівлі та майно, які знаходяться у власності районних рад, які реорганізуються. Провівши інвентаризацію та консультації з міськими, селищними головами вирішили не тримати їх на нашому балансі, не здавати це майно в оренду для наповнення районного бюджету, як правонаступники, а саме безоплатно передати громадам для колективних потреб і розміщення соціально-важливих установ. Головними проблемами, які неминуче поставали при передачі комунального майна в цей перехідний період на початку року були питання, пов’язані з оплатою у січні комунальних послуг, враховуючи що акти приймання-передачі не затверджені міськими, селищними радами; проблеми списання рухомого майна, яке своєчасно не списано радами з певних причин, передача об’єктів незавершеного будівництва, судові процеси та позовно-претензійна діяльність та складнощі, пов’язані з виправленням допущених чисельних помилок бухобліку і фінзвітності, - хоча все зазначене вище і є спектром прав та обов’язків правонаступника.

Прийнято ряд важливих звернень до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народного депутата Красова О.І., Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області та Асоціації районних та обласних рад з нагальних питань життєдіяльності жителів Богодухівського району, тарифної політики, фінансування районних рад.

Також разом із депутатами і посадовцями виконавчого апарату районної ради взяли активну участь у проведенні всіх он-лайн нарад, семінарів, тренінгів, навчань Всеукраїнського і регіонального рівнів, голова районної ради неодноразово виступав з пропозиціями і рекомендаціями, порушуючи перед загальнодержавним чи обласним загалом проблеми діяльності районних рад для їх оперативного розв’язання.

Невід’ємною запорукою успішного проведення цих процесів стало проведення низки спільних робочих нарад керівників та фахівців районної, міських, селищних рад, райдержадміністрацій, керівників, бухгалтерів бюджетних установ та глибоке розуміння відповідальності та ефективна співпраця з міськими, селищними головами, депутатами рад, посадовцями райдержадміністрації.

Неухильно виконавши на 100% законний обов’язок районних рад щодо передачі майна та майнових прав, які задовольняють колективні потреби громад зі спільної власності у власність територіальних громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України, передавши бюджетні установи, будівлі та закріплене майно громадам для розміщення новостворених органів управління, соціальних установ, забезпечивши передачу громадам рухомого та нерухомого майна, яке перебуває на балансових обліках структурних підрозділів райдержадміністрації і придбано за рахунок районного бюджету, - ми невипадково скористались законним правом і виключними повноваженнями районних рад і залишили у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Богодухівського району адміністративну будівлю районної ради для покращення умов функціонування в ній районної ради (центральної садиби) та укрупнено-реорганізованої райдержадміністрації і 2 комунальних підприємства, чітко розуміючи, що відповідно до ст. 64 Бюджетного Кодексу України визначено, що податок на прибуток підприємств комунальної власності, засновником яких є районні ради, належать до доходів загального фонду вкрай обмежених дефіцитних районних бюджетів.

Чомусь про повноваження районних рад згідно нового законодавства у 2021 році хочеться заспівати відому пісню Віктора Павліка, перефразувавши приспів: «Ні повноважень, ні ресурсів!», але і у таких умовах ми робимо все можливе і неможливе, вживаємо вичерпних заходів, щоб згідно Закону найактивніше і ефективніше представляти спільні інтереси потужних територіальних громад району, впливати якісно на суспільні явища і процеси, порушувати законодавчі ініціативи, вирішуючи разом із керівниками громад питання і проблеми місцевого значення.

А відтак, в пріоритеті перспективної діяльності районної ради – саме покращення фінансово-господарської діяльності цих підприємств, проведення інвентаризації майна, незалежного зовнішнього аудиту, ефективного кадрового менеджменту, підвищення рентабельності та якості надання послуг населенню, використання програмно-цільового підходу та затвердження районних цільових довгострокових програм розвитку місцевого самоврядування, підтримки комунальних підприємств, участь у розвиткових проектах, Грантових Програмах, залучення інвестицій, використання потенційних можливостей співробітництва територіальних громад, - і, як наслідок, - збільшення надходжень до районного бюджету за рахунок податку на прибуток комунальних підприємств!

В світлі нових реальних повноважень Богодухівської районної ради, за безпосередньої ініціативи голови районної ради, з використанням програмно-цільового підходу затверджено важливі цільові довгострокові районні Програми – Програма розвитку місцевого самоврядування в Богодухівському районі на 2021-2025 роки, комплексна Програма соціального захисту населення Богодухівського району на 2021 - 2025 роки, Програма територіальної оборони Богодухівського району на 2021 – 2022 роки, Цільова соціальна програма "Молодь Богодухівщини" у Богодухівському районі Харківської області на 2021-2025 роки",…

Важливим є соціальний аспект роботи районної ради, оскільки ініціатива голови районної ради підтримана депутатами щодо розробки і затвердження Програми соцзахисту населення, відповідного Порядку, створення Комісії для забезпечення надання адресної матеріальної допомоги мешканцям району (за зверненням) у разі онкозахворювання, проведення операцій та складного лікування дітей, допомоги при пожежі чи вибуху газу. Наразі такий Порядок надання матеріальної допомоги розробляється, сподіваємось, вишукаємо відповідні бюджетні ресурси для забезпечення цієї важливої соціальної місії допомогти людям, які потрапили у скрутні життєві обставини.

В рамках співробітництва районної ради з органами місцевого самоврядування району під час участі голови районної ради у роботі пленарного засідання Краснокутської селищної ради підписано відповідну УГОДУ про співпрацю між Богодухівською районною радою і Краснокутнською селищною радою у багатьох магістральних напрямках спільної діяльності і цю роботу і договірні відносити планується продовжити з іншими місцевими територіальними громадами району.

Також посадовці виконавчого апарату надають значну і змістовну організаційну, методичну, правову, інформаційно-розяснювальну допомогу як працівникам органів місцевого самоврядування району, так і депутатам та мешканцям Богодухівського району.

Окрім сесій, активно проводиться робота в міжсесійний період – отримано і відпрацьовано 253 листа, відправлено 250, підписано 63 розпорядження голови районної ради.

Проведено активну роботу з керівниками громад, фінансових органів , місцевих органів казначейського обслуговування щодо неупередженого, оптимального розподілу і перерахування коштів вільного залишку ліквідованих районів до районного бюджету згідно проведених процесів передачі юридичних осіб і закріпленого майна, прав і обов’язків.

Організовано два нових робочих місця та доукомплектовано існуючі робочі місця працівників районної ради комп’ютерною технікою, яка була отримана після ліквідації Коломацької районної ради. Ведеться постійна технічна підтримка комп’ютерної техніки районної ради: налагодження роботи Інтернет, налаштування програмного забезпечення, ремонт комп’ютерної техніки, консультації в телефонному режимі. На офіційному веб-сайті районної ради та у соціальних мережах Facebook та Instagram районна рада активно інформує мешканців громад про свою діяльність і роботу голови та депутатів. Активізовано роботу та системно оприлюднюється інформація на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Також попрацювали і над оздобленням зали пленарних засідань і удосконалення ходу і якості проведення сесій: в президії встановлено державну символіку, Прапори і Герби всіх громад (ліквідованих районів), придбано і встановлено якісну звукопідсилювальну апаратуру, забезпечується мультимедійне супроводження сесії, наочне демонстрування проектів рішень, обґрунтування, виведення таблиць, графіків, законодавчих норм на екран, зроблено тематичну відео-презентацію Гімну України. Оскільки депутати приїздять на сесії з різних віддалених куточків Харківської області, завжди для комфорту їх роботи організовується кава-брейк.

З метою протипожежної безпеки забезпечено проведення невідкладних ремонтно-відновлювальних робіт у електро-щитовій адмінбудівлі.

Дякую також керівникам районної ради попереднього скликання, завершив їх ініціативу і рішення, встановлено з обох боків нові вхідні двері у адміністративну будівлю, плануємо продовжити комплекс ремонтних робіт зали, приміщень і будівлі.

Глибоко переконаний, що саме районні ради (загальною штатною чисельністю в 14 чоловік) на сучасному етапі аж ніяк не заважають державотворчим реформаційно-трансформаційним процесам, а навпаки, - є урівноважувачами спільних інтересів територіальних громад, дієвими посередниками між базовим і регіональним рівнем самоврядування, майданчиком залучення інвестицій, проєктів районного значення та інформаційно-ресурсним, кадрово-методичним навчальним Центром інтеграції та координації державних і місцевих інтересів, розвитку і співробітництва всіх 5-ти дружніх територіальних громад району!

ДЯКУЮ ВСІМ
128400 мешканцям 353 населених пунктів 5 територіальних громад Богодухівського району,
всім колегам, депутатам, керівникам і працівникам ЗМІ,
адміністраторам і користувачам соціальних мереж
за конструктивну співпрацю, обґрунтовану критику, порушені проблеми,
небайдужість до роботи представницького самоврядного органу районного рівня
та відкритий діалог,
без якого неможливий дальший і поступальний розвиток
територіальних громад та місцевого самоврядування!

З глибокою повагою, шаною, вдячністю,

                  Голова районної ради                                                Юрій ЯЦИНА